Previous slide
Next slide

Zeszyt 14 – ORGANIZACJA PRZESTRZENNA I FUNKCJONOWANIE USŁUG EDUKACYJNYCH W AGLOMERACJI POZNAŃSKIEJ

Edukacja jest przedmiotem dużej troski społecznej i jednym z najistotniejszych zadań władz samorządowych. Dostępność placówek edukacyjnych, jakość i efektywność kształcenia, równości szans edukacyjnych, dostosowanie edukacji do potrzeb rynku pracy, racjonalne zarządzanie usługami edukacyjnymi, to niektóre z najważniejszych zagadnień badawczych. Prowadzenie dobrej i skutecznej polityki edukacyjnej szczególnego znaczenia nabiera na obszarach dużych aglomeracji miejskich. Tam w wyniku suburbanizacji, dochodzi do znacznych migracji dzieci i młodzieży, głównie między miastem centralnym a ościennymi gminami. Celem opracowania jest określenie potencjału edukacyjnego aglomeracji poznańskiej oraz analiza organizacji i funkcjonowania usług edukacyjnych, w szczególności realizowanych przez samorządy lokalne. Identyfikacja zależności w zakresie prze¬pływów uczniów może stanowić przyczynek do pro¬wadzenia zintegrowanej, aglomeracyjnej polityki edukacyjnej.

Autor: Artur Bajerski

https://uam-my.sharepoint.com/:b:/g/personal/cbm_amu_edu_pl/EYQ3gEXmHPpBgx6oEb2YPhsBhwsw7mXJPfmjNfdreA8zrA?e=9VdeXo

On Key

Related Posts

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności Informacje ogólne Centrum Badań Metropolitalnych UAM zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r.